استارتاپ یک کسبوکار جدید و پروژهای است که طی آن، ایدههای جدید با کمک یک تیم در تولید محصول و ایجاد زمینه فروش آن محصول میکوشد. تحلیلگران، شتابدهنده حوزه استارتاپ با چندین سال سابقه مشاوره و منتورینگ استارتاپ ها میتواند ایدههای شمارا به واقعیت تبدیل کند. جهت درخواست شتابدهی و حمایت از استارتاپ خود میتوانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.
استارتاپ (Start-up) یا همان شرکت نوپا تعاریف انبوهی دارد. استارتاپ نوعی کسبوکار است که یک گروه یا یک تیم ویژه به کمک ایدههای تازه میآید و با خدمات منحصربهفرد خود، در رشد و هدایت این ایدهها میکوشد. استارتاپها بااینکه همواره با ریسکپذیری زیاد مواجهاند و احتمال شکست و عدم موفقیت در آنها وجود دارد، ولی بیشتر حول محور تکنولوژی بوده و میزان رشد بالایی دارد.
در چنین زمینههایی میتوان از شتابدهنده حوزه استارتاپ کمک گرفت. شتابدهنده حوزه استارتاپ یک حامی مطمئن در زمینههای استارتاپی برای افراد هست.
مؤسس یک کسبوکار معمولاً اشتیاقی به کار کردن برای دیگران ندارد و علاقه دارد که کسبوکار خود را راهاندازی کرده و به آن توسعه ببخشد. اغلب اینگونه افراد ریسکپذیر میباشند که لازم است جهت کاهش ریسک کسبوکار خود از یک شتابدهنده حوزه استارتاپ معتبر کمک بگیرند. شتابدهنده های زیادی در حوزه استارتاپ وجود دارند؛ اما تعداد محدودی از آن ها می توانند خدمات مربوطه را به درستی ارائه دهند.
استیو بلنک نیز یک کارآفرین موفق و مدرس دانشگاه که نام او در حوزه استارتاپ بسیار مطرحشده، چنین تعریفی را از استارتاپ دارد. سازمانی موقتی که شکلگرفته تا یک مدل کسبوکار را جستجو کند که برپایه ویژگیهای مقیاسپذیری و تکرارپذیری میباشد.
از نگاه استیو بلنک استارتاپ ها دارای دو ویژگی بسیار مهم میباشند.
تکرارپذیر بودن
یعنی اینکه بتوان مدل کسبوکاری را که برای درآمدزایی ایجاد کردیم را چندین بار تکرار کرد و مردم نیز بتوانند زیاد به آن رجوع کنند.
مقیاسپذیری
یعنی اینکه کاری را که برای تعداد انگشتشماری انجام میدهند بتوان برای بسیاری انجام داد.
استارتاپ مبتنی بر سبک زندگی
این نوع استارتاپ با سبک زندگی افراد در ارتباط است و هدف، کمک کردن به بهبود زندگی افراد است. در این نوع استارتاپ، خود فردی که این کسبوکار را راه انداخته سرور و رئیس خودش است.
استارتاپ مشاغل کوچک
در این نوع استارتاپ، هدفهای بزرگ و جامعه را مدنظر نمیگیرند و معمولاً یک کسبوکار خانوادگی ساده است که هدف تأمین نیازهای رفاهی و مالی را دارد.
استارتاپ مقیاسپذیر
هدف راهاندازی این نوع کسبوکارها گسترش آن و ایجاد تحول و تغییر در جهان است که از این تغییر و تحولها میتوان به نمونههای نرمافزاری همچون «Google» یا «Facebook» اشاره کرد.
استارتاپ هایی که طراحی شدند تا بهسرعت به فروش برسند
این کسبوکارها پس از رسیدن به نتایج مثبت باهدف فروش به کمپانی یا شرکتهای بزرگ راهاندازی میشوند. نظیر خریده شدن اینستاگرام توسط فیسبوک.
استارتاپ شرکتهای بزرگ
در این تیم از کسبوکارها خدمات یا کالاهایی قرار میگیرند که سریع در بازار شناختهشده و برای مردم عرضه میشوند.
استارتاپ های اجتماعی
استارتاپ هایی همچون خیریهها که هدف اصلی آنها کسب سود نیست بلکه یاریرساندن به جامعه است در این دسته قرار میگیرند.
اصلیترین تفاوت این است که استارتاپ برخلاف کسبوکار سنتی یک حرفهی تصاعدی بوده و بهصورت مرحلهای رشد میکند؛ بنابراین کسبوکارهایی را که میتوانند فقط به تعداد اندکی خدمات بدهند را استارتاپ نمینامیم. در چنین مواردی باید از یک شتابدهنده حوزه استارتاپ کمک گرفت زیرا که شتابدهنده حوزه استارتاپ مانند یک راهنما در مسیر کسبوکار عمل میکند.
دومین تفاوت این دو، توسعه یافتن استارتاپ ها بر اساس اصول علمی است و وقتی هدف شما توسعه کسبوکار استارتاپی است باید یک دانش تازه را بیاموزید. آموختن این دانش نیز توسط شتابدهنده کار دشواری نیست و افراد میتوانند از خدمات شتابدهنده حوزه استارتاپ در تمامی زمینههای کسبوکاری استفاده کنند.
همچنین استارتاپ ها سروکله زیادی با شبکههای اجتماعی دارند. از این شبکهها میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
یک کسبوکار موفق باید بهگونهای باشد که جامعه امروزی ما واقعاً به آن نیاز دارد و تلاش و کوشش زیادی را در این حوزه میطلبد که بهآسانی به دست نمیآید. لازمه اصلی موفقیت یک کسبوکار استارتاپی موفق، داشتن یک مسیر مشخص و یک راهنمای باتجربه است که در چنین شرایطی، پای شتابدهنده حوزه استارتاپ به میان میآید. شتابدهنده استارتاپ، باتجربه چندین ساله خود میتواند کسبوکار را در مسیر درستی هدایت کند. مراحلی که برای راهاندازی استارتاپ باید طی کنید، موارد زیر می باشند.
ایده پردازی و یافتن ایدههای استارتاپی
بسیاری از کسبوکارهای موفق برای یافتن ایده، کمبود و نیازهای جامعه و دنیا را شناختهاند. پس برای رسیدن به نتیجه باید خوب فکر کنیم و نیازهای اساسی جامعه امروزی را بشناسیم و از مشاورههای یک شتابدهنده حوزه استارتاپ بهرهمند شویم. ایده یک اصل مهم هست زیرا که مسیر کلی را نمایان میکند.
تحقیق در مورد ایده
پس از یافتن ایده مناسب و تصمیمگیری نهایی در مورد راهاندازی استارتاپ، نیاز است تا در مورد ایدهای که مطرح کردهاید، تحقیق کنید. تحقیقات باید کامل باشد تا سرمایهای مشخص برای آن تعیین کنیم. با تحقیق در بازار کار از عملی بودن ایدهی خود مطمئن شوید. درواقع هدف شما از عملی کردن ایدهتان این است که فرآیندی اشتباه یا سخت را به روندی صحیح و سادهتر تبدیل کنید.
با افراد باتجربهای که مانند شما به این مشکل برخوردهاند صحبت کنید تا راهحلهایتان را با آنها به اشتراک بگذارید. قطعاً نظرات آنها تأثیر زیادی روی ایدهتان دارد؛ چراکه پس از راهاندازی استارتاپ خود میبینید که همان افراد مشتریان شما هستند.
علاوه بر آن شما می تونید از شتابدهنده هایی مانند شتابدهنده حوزه استارتاپ تحلیلگران کمک بگیرید. در حالت کلی باید از کاربردی بودن ایدهی خود اطمینان حاصل کنید. اگر میانهی راه متوجه شدید که در حقیقت ایدهای بدون کارایی است و مشکلی را حل نمیکند و تفاوتی با دیگر ایدهها ندارد باید از آن صرفنظر کنید. اگر در طول مسیر مشکلی وجود داشته باشد با همکاری یک شتابدهنده حوزه استارتاپ میتوانید کسبوکار خود را عیبیابی کرده و مسیر خود را ادامه دهید.
تیم سازی
یکی از گامهای راهاندازی نیز تیم سازی است که شما باید یک فرد قابلاعتماد برای همکاری پیدا کنید تا در سرمایه و هزینههایتان صرفهجویی شود. البته باید توجه داشته باشیم که کار تیمی نتایج مثبتی با خود به همراه دارد. اگر تیم قابلاعتمادی نداشته باشید، با استفاده از شتابدهنده حوزه استارتاپ تحلیلگران میتوانید یک تیم خوب و قابلاعتماد تشکیل دهید.
ساخت نمونه اولیه و ارائه نمونه برای تعدادی افراد
در این مرحله باید یک نمونه اولیه از محصولتان بسازید و برای تعداد مشخصی افراد ارائه کنید. درصورتیکه محصول فیزیکی باشد میتوانید به عموم مردم نشان دهید اگرچه میخواهید خدمات مشخصی را ارائه بدهید میتوانید با یک پرسشنامه این کار را انجام دهید.
تعیین نام برند
برند شما باید متناسب با کارایی یا اهداف شما از ساخت محصول باشد و از زیبایی برخوردار باشد. نام برند باید بهگونهای باشد که در ذهن افراد ماندگار شود. برای مثال برند تحلیلگران برای شتابدهنده حوزه استارتاپ یک نام ماندگار هست.
ثبت مالکیت ایده و محصول
برای جلوگیری از تهدیدهایی همچون دزدیده شدن ایده هرچه سریعتر باید ایده را به نام خود ثبت کنید. اگر ایده شما به ثبت نرسد افراد سودجو میتوانند از آن سوءاستفاده کنند.
جذب سرمایهگذار
اگر برای راهاندازی و رشد محصول خود سرمایه چندانی ندارید میتوانید به فکر قرارداد همکاری با یک سرمایهگذار باشید. استارتاپ ها بیشتر برای توسعه کسبوکار خود به سرمایهگذار نیاز دارند. شتابدهنده حوزه استارتاپ تحلیلگران با قرار دادن سرمایه اولیه در اختیار تیمها و همچنین جذب سرمایهگذار برای ایدهها یکی از بهترین حامیان در این راستا هست.
پیدا کردن مشاور یا منتور
دیدگاه یک مشاور یا منتور نسبت به محصول میتواند دقیقتر از دیدگاه شما باشد. یک شتابدهنده استارتاپ دارای منتورهای حرفهای بوده که کسبوکارها را در مسیر درستی هدایت میکند و افراد میتوانند با مراجعه به شتابدهنده حوزه استارتاپ تحلیلگران از خدمات مشاوره و منتورینگ آن بهرهمند شوند.
هرچند که آغاز و ادامه مسیر یک استارتاپ کار ساده ای نیست اما شتابدهنده استارتاپ تحلیلگران حامی ایده های استارتاپی افراد می باشد که با حمایت های مالی ، مشاوره و منتورینگ کمک می کند تا افراد بتوانند ایده های خود را به واقعیت تبدیل کنند. شتابدهنده حوزه استارتاپ تحلیلگران می تواند کمک کننده خوبی برای پیشرفت شما باشد .اگرشما هم قصد راه اندازی یک استارتاپ را دارید، شتابدهنده استارتاپ تحلیلگران آماده حمایت از شما می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و درخواست شتابدهی از طریق لینک زیر اقدام نمایید.