نوآوری، به پیادهسازی ایدههای خلاق برای ایجاد محصولات یا خدمات گفته میشود که به معنی معرفی محصولی تازه و خوب برای مصرفکنندگان بهحساب میآید. بهطورکلی نوآوری تبدیل خلاقیت به عمل است. شتابدهنده نوآوری تحلیلگران با تجربیات ارزشمند، توانایی حمایت و گسترش یک نوآوری را دارا میباشد. جهت درخواست شتابدهی و حمایت از نوآوری خود میتوانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.
نوآوری (Innovation) تولیدات و فرآوردههای خلاقی هستند که توسط یک سازمان تشکیل میشوند. این تولیدات میتوانند نرمافزاری مانند خدمات آموزشی و خدمات اداری یا سختافزاری مانند کالاهای صنعتی و پزشکی باشد. منظور از نوآوری خلاقیتی است که به مرحله عمل رسیده پس درنتیجه مفهوم نوآوری با خلاقیت متفاوت است. بهطورکلی نوآوری تشکیلشده از «ایدههای جدید و خلاق، روشها یا گونههای متفاوتی از دستگاهها.» نوآوری معرفی محصولی تازه است که همراه ابتکار، خلاقیت و درنهایت عرضه آن صورت میگیرد.
امروزه سرعت پیشرفت فناوریها روزبهروز در حال افزایش میباشد و سازمانها برای رشد و ترقی خود نیاز به نوآوری دارند. ماهیت نوآوری به کارآفرینی مربوط میشود. نوآوری موفق، بسیار با عملکرد مالی در ارتباط است. نوآوری، یکی از عوامل مهم رشد اقتصادی بوده و فواید سرشاری برای جامعه به همراه دارد. ایدهها و کشفیات خلاقانه، استانداردهای زندگی را بالابرده و بر بسیاری از ابعاد زندگی مانند سلامت، کیفیت محصولات، خدمات و سایر موارد تأثیرگذار هستند.
نوآوری، باعث افزایش بهرهوری و حتی در برخی موارد، سبک زندگی جامعه را تغییر میدهد. درواقع شرکتهایی که برای نوآوری سرمایهگذاری نمیکنند آینده خود را به خطر میاندازند و اگر به دنبال راهحلهایی نوآورانه برای موضوعات و مسائل نباشند، احتمال موفقیت کسبوکار آنها اندک است.
نوآوری موفق موجب توسعه کسبوکار میشود که رشد کسبوکار به معنای بالا بردن سود شماست و میتواند ارزش کسبوکار شمارا افزایش دهد تا بتوانید سود خود را افزایش دهید. نوآوری صحیح و خلاقانه باعث میشود که شما از رقبایتان جلو باشید.
این ایده نوآورانه باعث میشود که به شما در اجابت کردن نیازهای مشتری کمک کند. فناوریهای جدیدی همچون هوش مصنوعی روزبهروز در حال پیشرفت و توسعه هستند. نوآوری نیز به این کمک میکند که شما از این فناوریهای جدید بهره ببرید.
خلاقیت یک نوع فعالیت ذهنی برای به وجود آوردن ایدههای تازه و نوآوری تبدیل خلاقیت به عمل یا نتیجه است. خلاقیت تنها به معنی خلق ایدههای جدید است ولی نوآوری به مرحله عمل رساندن افکار و ایدههای خلاقانه است.
فرد خلاق نیز فردی است که میتواند ایدههای جدید زیادی تولید کند ولی این ایدهها هنوز به مرحلهی اجرا نرسیدهاند، درنتیجه هنوز تغییری در این دنیا به وجود نیاورده و هنوز چیزی به این دنیا و ارزشهای آن اضافه نمیکند.
هر ایده پسازاینکه به اجرا درآمد به مرحلهی نوآوری رسیده است. به همین دلیل شرکتها و افراد نوآور آنهایی هستند که ایدههایشان را اجرا میکنند. باید توجه داشت که هیچ خلاقیتی بدون نوآوری به موفقیت و پیشرفت نخواهد رسید. کارآفرینی نیز یعنی ساخت یک سیستم کسبوکار کامل حول ایدهی خلاقانه و نوآوری ایجادشده از آن.
هر شرکت یا سازمان و حتی شخص میتواند بهنوبه خود یک نوآور باشد. نوآوری صرفاً در کسبوکارهای بزرگ با منابع مالی و در خدمت گرفتن مدیران و کارکنان نیست بلکه کسبوکارهای کوچک نیز زمینه مناسب و خوبی در نوآوری دارند. انبوهی از محصولات و خدمات مهم دهههای گذشته، توسط کسبوکارهای کوچک معرفی و عرضهشدهاند و این بخش نشان داده است که یک کسبوکار کوچک قابلیت ایجاد و توسعه نوآوریهای اساسی را دارد. علاوه بر این، نوآوری برای کسبوکارهای کوچک، بسیار حیاتی است و درواقع نقش کلیدی را در موفقیت و توسعه این نوع کسبوکارها را دارد.
برای نوآور بودن نیاز به یک برنامه هدفمند و استراتژی بالا برای عملکرد نوآورانه است. این مراحل عبارتاند از:
نوآوری در محصولات یا خدمات منجر به تولید کالا یا خدمات جدید از طرف یک کسبوکار میشود.
نوآوری در فرآیند که هدف این نوآوری در اصلاح، تقویت و بهبود بخشی روشهای تولید، بهرهوری و ارائه محصولات یا خدمات میباشد.
نوآوری بازاریابی شامل مواردی همچون بازده بازاریابی، تبلیغ، قیمتگذاری، توزیع و بستهبندی محصول میباشد.
نوآوری در مدیریت منجر به ترقی و بهبود شیوه مدیریت موسسه میشود.
پیشگیری از ایجاد اختلال
وقتی کاری در طریقه درست اجرای خود قرار دارد، نوآوری موجب جمعآوری اطلاعاتی برای کنترل وضعیت به وجود آمده ناشی از اختلالات احتمالی پیش رو یا تغییر درخواست مصرفکننده میگردد. صاحبان کسبوکار نیز از این اطلاعات برای ایجاد تغییرات استراتژیک و انگیزش کارمندان برای کارآفرینی پسندیدهتر در تجارت خود استفاده میکنند. این تغییرات میتواند شامل ساخت محصول یا خدماتی مشابه محصولات استارتاپها، خرید و یا حتی مشارکت با افراد نو کار باشد.
افزایش کارایی
بیشتر نوآوریها در کسبوکار به دلیل آن است که باصرفه جویی در هزینه و زمان، تجارتی بهتر و پایدارتر ایجاد شود. تغییراتی که باعث میشود کسبوکارهایی با ریسک بالا سازگارتر شوند.
جذب و حفظ استعداد
در حال حاضر بیشتر مردم به کسبوکارهایی رو میآورند که مالکان آنها چشمانداز روشنی از آینده پیش روی آنها قرار دهند. نوآوری در کار باعث به وجود آمدن تنوع و حفظ نیروهای بااستعداد میشود
درک برند
مصرفکنندگان محصول به خرید از شرکتهایی که از دید آنها نوآور و دارای آگاهی اجتماعی هستند، علاقه بیشتری دارند.
مهمترین هدف در نوآوری به ثمر رساندن آن است. شتابدهنده نوآوری تحلیلگران حامی ایده های نوآورانه افراد می باشد که با حمایت های مالی ، مشاوره و منتورینگ کمک می کند تا افراد بتوانند ایده های خود را به واقعیت تبدیل کنند. اگرشما هم یک ایده نوآورانه دارید ، شتابدهنده نوآوری تحلیلگران آماده حمایت از شما می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و درخواست شتابدهی از طریق لینک زیر اقدام نمایید.